SPIS TREŚCI:
1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
2.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
3.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
4.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
5.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
6.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
7.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA
ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
8.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (DOTYCZY UMÓW
SPRZEDAŻY ZAWARTYCH OD 25 GRUDNIA 2014 ROKU)
9.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
10.
OPINIE O PRODUKTACH
11.
NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
13.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Ten Regulamin Sklepu
Internetowego został przygotowany przez prawników serwisu Prokonsumencki.pl. Sklep Internetowy www.melaleuca.pl dba o prawa konsumenta.
Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie o Prawach
Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla konsumenta niż postanowienia
Ustawy o Prawach Konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy
Ustawy o Prawach Konsumenta. Dlatego też postanowienia niniejszego Regulaminu
nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw konsumentów
przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa, a wszelkie
ewentualne wątpliwości należy tłumaczyć na korzyść konsumenta. W przypadku ewentualnej
niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo
mają te przepisy i należy je stosować.
1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1.
Sklep
Internetowy dostępny pod adresem internetowym www.melaleuca.com.pl prowadzony jest
przez spółkę MELALEUCA POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – FIRMA AUSTRALIJSKOPOLSKA
z siedzibą w Gliwicach (adres siedziby: Al. Korfantego 5/1, 44-100 Gliwice i
adres do doręczeń: ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów); wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000096401; sąd rejestrowy, w
którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Gliwicach, X
Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości:
50.000 zł.; NIP: 6311891228; REGON 273237058; adres poczty elektronicznej: bok@melaleuca.com.pl, numer telefonu
kontaktowego: (1) 32 226 07 30 oraz (2) 505 291 845.
1.2.
Niniejszy
Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu Internetowego, chyba że dane postanowienie Regulaminu
stanowi inaczej.
1.3.
Administratorem
danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym w związku z realizacją
postanowień niniejszego Regulaminu jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są
w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce
prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego. Polityka prywatności
zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez
Administratora w Sklepie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania
danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie
stosowania w Sklepie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie
ze Sklepu Internetowego, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie
związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Internetowego
Usługobiorcę lub Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w
polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Sprzedawcy).
1.4.
Definicje:
1.4.1.
AKT
O USŁUGACH CYFROWYCH, AKT – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług
cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (Dz.U. L
277 z 27.10.2022, s. 1–102).
1.4.2.
BLOG
– Usługa Elektroniczna, internetowy blog dostępny w Sklepie Internetowym dla
jego Usługobiorców umożliwiający im przeglądanie wpisów Usługodawcy, w
szczególności dotyczących Jego działalności oraz oferowanych Produktów.
1.4.3.
DZIEŃ
ROBOCZY – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych
od pracy.
1.4.4.
FORMULARZ
REJESTRACJI – formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie
Konta.
1.4.5.
FORMULARZ
KONTAKTOWY – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający bezpośredni kontakt z Usługodawcą.
1.4.6.
FORMULARZ
ZAMÓWIENIA – Usługa Elektroniczna, interaktywny formularz dostępny w Sklepie
Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie
Produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w
tym sposobu dostawy i płatności.
1.4.7.
KLIENT
– (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach
przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca
ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3)
jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje
zdolność prawną; – która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
1.4.8.
KODEKS
CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16, poz.
93 ze zm.).
1.4.9.
KONTO
– Usługa Elektroniczna, oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym
przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w
którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych
przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
1.4.10. NIELEGALNE TREŚCI – informacje, które
same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży Produktów lub
świadczenia Usług Elektronicznych, nie są zgodne z prawem Unii Europejskiej lub
z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii
Europejskiej, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
1.4.11. PRODUKT – dostępna w Sklepie
Internetowym (1) rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi, tj.
zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączona w taki sposób,
że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jej prawidłowe funkcjonowanie)
będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
1.4.12. REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu
Internetowego.
1.4.13. SKLEP INTERNETOWY – sklep internetowy
Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: www.melaleuca.com.pl.
1.4.14. SPRZEDAWCA; USŁUGODAWCA
– spółka MELALEUCA
POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ
ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – FIRMA AUSTRALIJSKOPOLSKA z siedzibą w Gliwicach (adres siedziby:
Al. Korfantego 5/1, 44-100 Gliwice i adres do doręczeń: ul. Rymera 1e, 43-190
Mikołów); wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod
numerem KRS 0000096401; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest
dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 50.000 zł.; NIP: 6311891228;
REGON 273237058; adres poczty elektronicznej: bok@melaleuca.com.pl, numer telefonu
kontaktowego: (1) 32 226 07 30 oraz (2) 505 291 845.
1.4.15. UMOWA SPRZEDAŻY – (1) umowa sprzedaży
Produktu (w przypadku rzeczy ruchomych oraz rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi), (2) umowa o dostarczanie Produktu (w przypadku treści cyfrowej lub
usługi cyfrowej), (3) umowa o świadczenie lub korzystanie z Produktu (w przypadku
usługi innej niż cyfrowa oraz pozostałych Produktów) zawierana albo zawarta między
Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
1.4.16. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona
drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem
Sklepu Internetowego.
1.4.17. USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna
posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych
przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną
zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna
nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca
lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
1.4.18. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa
z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.)
1.4.19. ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta
składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia
Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
2.
USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
2.1.
W
Sklepie Internetowym dostępne są następujące Usługi Elektroniczne: Blog, Konto,
Formularz Kontaktowy, Formularz Zamówienia.
2.1.1.
Przeglądanie
Bloga możliwe jest po przejściu do zakładki „Blog” widocznej w Sklepie Internetowym.
Blog jest dostępny nieodpłatnie dla wszystkich odwiedzających Stronę
Internetową bez potrzeby podawania jakichkolwiek danych czy dokonywania innych
czynności. W ramach bloga Usługodawca publikuje artykuły nawiązujące do
tematyki Sklepu Internetowego oraz Produktów.
2.1.1.1.
Usługobiorca
ma możliwość w każdej chwili i bez podania przyczyny zaprzestania korzystania z
Bloga poprzez zamknięcie przeglądarki internetowej.
2.1.2.
Konto
– korzystanie z Konta możliwe jest po wykonaniu łącznie dwóch kolejnych kroków
przez Usługobiorcę – (1) wypełnieniu Formularza Rejestracji i (2) kliknięciu pola
„ZAREJESTRUJ SIĘ”. W Formularzu Rejestracji niezbędne jest podanie przez
Usługobiorcę następujących danych Usługobiorcy: adres poczty elektronicznej.
Konto można również założyć w trakcie składania Zamówienia poprzez zaznaczenia odpowiedniego
checkboxa w Formularzu Zamówienia – z chwilą złożenia Zamówienia, Usługobiorcy
zostaje założone Konto.
2.1.2.1.
Usługa
Elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca
ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji
z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@melaleuca.com.pl lub też pisemnie na
adres: ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów.
2.1.3.
Formularz
Kontaktowy – korzystanie z Formularza Kontaktowego rozpoczyna się po wykonaniu przez
Usługobiorcę łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) przejścia do zakładki „KONTAKT”
i (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza
Kontaktowego pole „Submit”. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie
przez Usługobiorcę następujących danych: adres poczty elektronicznej. W celu sprawniejszej
obsługi, Usługobiorca może również podać następujące dane: imię, temat
wiadomości oraz treść zapytania.
2.1.3.1.
Usługa
Formularza Kontaktowego świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy
i ulega zakończeniu z chwilą przesłania zapytania.
2.1.4.
Formularz
Zamówienia –korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem
dodania przez Klienta pierwszego Produktu do elektronicznego koszyka w Sklepie
Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch
kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia i (2) kliknięciu na
stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „KUPUJĘ
I PŁACĘ” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji
wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami
oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Zamówienia
niezbędne jest podanie przez Klienta następujących danych dotyczących Klienta:
imię, nazwisko, adres (ulica i numer domu/mieszkania, kod pocztowy,
miejscowość, region), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego
oraz danych dotyczących Umowy Sprzedaży: Produkt/y, ilość Produktu/ów, miejsce i
sposób dostawy Produktu/ów, sposób płatności. W wypadku Klientów niebędących
konsumentami możliwe jest także podanie nazwy firmy oraz numeru REGON.
2.1.4.1.
Usługa
Elektroniczna Formularz Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie oraz ma
charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego
pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za
jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
2.2.
Wymagania
techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje
się Usługodawca:
a. komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne
z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka
internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox; Opera; Google Chrome; Safari
lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie
w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi
Javascript.
2.3.
Usługobiorca
obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem
i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich
i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Usługobiorca
obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym
Nielegalnych Treści.
2.4.
Tryb
postępowania reklamacyjnego dotyczący Usług Elektronicznych wskazany jest w pkt.
6. Regulaminu.
3.
WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1.
Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień w Sklepie Internetowym zgodnie
z pkt. 2.1.4. Regulaminu.
3.2.
Cena
Produktu lub wynagrodzenie za Produkt uwidocznione na stronie Sklepu
Internetowego podane jest w złotych polskich i zawiera podatki. O łącznej cenie
lub wynagrodzeniu wraz z podatkami, a gdy charakter Produktu nie pozwala, rozsądnie
oceniając, na wcześniejsze obliczenie wysokości – sposobie, w jaki będą one obliczane,
a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie lub usługi
pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat
– o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu
Internetowego, w tym także w trakcie składania Zamówienia oraz w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. W razie Umowy Sprzedaży Produktu
zawieranej na czas nieoznaczony lub obejmującej prenumeratę Sprzedawca podaje w
ten sam sposób łączną cenę lub wynagrodzenie obejmujące wszystkie płatności za
okres rozliczeniowy, a gdy Umowa Sprzedaży przewiduje stałą stawkę – także łączne
miesięczne płatności.
3.3.
Procedura
zawarcia Umowy Sprzedaży w Sklepie Internetowym za pomocą Formularza Zamówień
3.3.1.
Zawarcie
Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu
przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. 2.1.4.
Regulaminu.
3.3.2.
Po
złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania
Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę
Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres
poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia
Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie
zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości
e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
3.4.
Utrwalenie,
zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży
następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego
oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. 3.3.2. Regulaminu.
Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym
Sklepu Internetowego Sprzedawcy.
4.
SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
4.1.
Sprzedawca
udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
4.1.1.
Płatność
gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki.
4.1.2.
Płatność
przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
4.1.3.
Płatności
elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu T-Pay.com –
możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie Sklepu Internetowego
w zakładce informacyjnej dotyczącej sposobów płatności oraz na stronie
internetowej t-pay.com
4.1.4.
Rozliczenia
transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie
z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu t-pay.com. Obsługę płatności
elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi
4.2.
Termin
płatności:
4.2.1.
W
przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych
albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w
terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
4.2.2.
W
przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki,
Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
5.
KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1.
Dostawa
Produktu dostępna jest na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5.2.
Dostawa
Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi
pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce „Koszty
dostawy” oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia
przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
5.3.
Sprzedawca
udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Produktu:
5.3.1.
Przesyłka
pocztowa, przesyłka pocztowa pobraniowa.
5.3.2.
Przesyłka
kurierska, przesyłka kurierska pobraniowa.
5.4.
Termin
dostawy Produktu do Klienta wynosi do 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego
Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów
o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który
jednak nie może przekroczyć 7 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy
Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
5.4.1.
W
przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem – od dnia uznania rachunku
bankowego Sprzedawcy.
5.4.2.
W
przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia
Umowy Sprzedaży.
6.
PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1.
Niniejszy
punkt 6. Regulaminu określa procedurę rozpatrywania reklamacji wspólną dla
wszystkich reklamacji składanych do Sprzedawcy, w szczególności reklamacji
dotyczących Produktów, Umów Sprzedaży, Usług Elektronicznych oraz pozostałych
reklamacji związanych z działaniem Sprzedawcy lub Sklepu Internetowego.
6.2.
Podstawa
i zakres odpowiedzialności są określone powszechnie obowiązującymi przepisami
prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym, Ustawie o Prawach Konsumenta oraz ustawie
o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr
144,poz. 1204 ze zm.).
6.2.1.
Szczegółowe
postanowienia dotyczące reklamacji Produktu–rzeczy ruchomej–zakupionego przez Klienta
na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do dnia 31. grudnia 2022 r.
określają przepisy Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia
2022 r., w szczególności art. 556- 576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają
w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta,
jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia). Sprzedawca
obowiązany jest dostarczyć Klientowi Produkt bez wad. Zgodnie z art. 558§ 1
Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt
zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec Klienta niebędącego konsumentem zostaje
wyłączona.
6.2.2.
Szczegółowe
postanowienia dotyczące reklamacji Produktu–rzeczy ruchomej(w tym rzeczy
ruchome j z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem jednak rzeczy ruchomej, która służy
wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej–zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy
Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023r.określają przepisy
Ustawy o Prawach Konsumentów brzmieniu obowiązującym od dnia 1. Stycznia 2023 r.,
w szczególności art. 43a- 43g Ustawy o Prawach Konsumenta. Przepisy te
określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
6.3.
Reklamacja
może zostać złożona na przykład:
6.3.1.
pisemnie
na adres: ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów;
6.3.2.
w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@melaleuca.com.pl.
6.4.
Przesłanie
lub zwrot Produktu w ramach reklamacji może nastąpić na adres ul. Rymera 1e, 43-190
Mikołów.
6.5.
Zaleca
się podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu
reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nie prawidłowości lub braku
zgodności z umową; (2)żądania sposobu doprowadzenia do zgodności z umową lub
oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy lub innego roszczenia;
oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację– ułatwiło i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie
zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem
zalecanego opisu reklamacji.
6.6.
W
razie zmiany podanych danych kontaktowych przez składającego reklamację w
trakcie rozpatrywania reklamacji zobowiązany jest on do powiadomienia o tym
Sprzedawcy.
6.7.
Do
reklamacji mogą zostać załączone przez składającego reklamację dowody (np.
zdjęcia, dokumenty lub Produkt)związane z przedmiotem reklamacji. Sprzedawca może
także zwrócić się do składającego reklamację z prośbą o podanie dodatkowych
informacji lub przesłanie dowodów (np. zdjęcia), jeżeli ułatwiło i przyspieszy
rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
6.8.
Sprzedawca
ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
6.9.
Poza
odpowiedzialnością ustawową na Produkt może zostać udzielona gwarancja – jest to
odpowiedzialność umowna (dodatkowa) i można z niej skorzystać, gdy dany Produkt
jest objęty gwarancją. Gwarancja może być udzielona przez inny podmiot niż
Sprzedawca (np. przez producenta lub dystrybutora). Szczegółowe warunki
dotyczące odpowiedzialności na podstawie gwarancji, w tym także dane podmiotu odpowiedzialnego
za realizację gwarancji oraz podmiotu uprawnionego do skorzystania z niej są
dostępne w opisie gwarancji, np. w karcie gwarancyjnej lub w innym miejscu dotyczącym
udzielenia gwarancji. Sprzedawca wskazuje, że w przypadku braku zgodności Produktu
z umową Klientowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na
koszt Sprzedawcy oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
6.10.
Zawarte
w punkcie 6.2.2. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się również
do Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z
jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada
ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej
7.
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ
ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1.
Metody
rozwiązywania sporów bez udziału sądu to między innymi (1) umożliwienie
zbliżenia stanowisk stron, np. poprzez mediację; (2) zaproponowanie rozwiązania
sporu, np. poprzez koncyliację oraz (3) rozstrzygnięcie sporu i narzucenie
stronom jego rozwiązania, np. w ramach arbitrażu (sąd polubowny). Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, zasady
dostępu do tych procedur oraz przyjazna wyszukiwarka podmiotów zajmujących się polubownym
rozwiązywaniem sporów dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/
7.2.
Przy
Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy
którego zadaniem jest między innymi udzielanie konsumentom informacji dotyczących
pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Zpunktem konsument może się skontaktować:
(1) telefonicznie – dzwoniąc pod numer 22 55 60 332 lub 22 55 60 333; (2) za
pomocą poczty elektronicznej – przesyłając wiadomość na adres: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub (3)
pisemnie lub osobiście – w Centrali Urzędu przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie
(00-030).
7.3.
Konsument
posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu
do stałego polubownego sądu konsumenckiego (2) wniosek w sprawie pozasądowego
rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji lub (3) pomoc
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do
której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja
Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między
innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl
oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni
Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).
7.4.
Pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr
dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy
konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma
ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem
kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego
rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z
internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na
stronie samej platformy lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów: https://polubowne.uokik.gov.pl/platforma-odr,161,pl.html).
8.
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1.
Konsument,
który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić
od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych
w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia
przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
8.1.1.
pisemnie
na adres: ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów;
8.1.2.
w
formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: bok@melaleuca.com.pl
8.2.
Zwrot
Produktu – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) w
ramach odstąpienia od umowy może nastąpić na adres: ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów.
8.3.
Przykładowy
wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o
Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest w pkt. 12 Regulaminu. Konsument
może skorzystać ze wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
8.4.
Bieg
terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
8.4.1.
dla
umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia
jego własności – od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1) obejmuje
wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od
objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na
regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w
posiadanie pierwszego z Produktów;
8.4.2.
dla
pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
8.5.
W
przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
8.6.
Produkty
– rzeczy ruchome,a w tym rzeczy ruchome z elementami cyfrowymi:
8.6.1.
Sprzedawca
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od
dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi
wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu –
rzeczy ruchomej, w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi (z wyjątkiem
dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu
dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym).
Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności,
jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku Produktów –
rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami cyfrowymi) – jeżeli Sprzedawca
nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem
płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub
dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które
zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.6.2.
W
przypadku Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) – konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14
dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Produkt
Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru,
chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania
terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.
8.6.3.
Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu – rzeczy ruchomej (w tym
rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi) – będące wynikiem korzystania z niego w
sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i
funkcjonowania Produktu.
8.7.
Możliwe
koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest
ponieść konsument:
8.7.1.
W
przypadku Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) – jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy
zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest
zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych
kosztów.
8.7.2.
W
przypadku Produktów – rzeczy ruchomych (w tym rzeczy ruchomych z elementami
cyfrowymi) – konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
8.7.3.
W
przypadku Produktu – usługi, której wykonywanie – na wyraźne żądanie konsumenta
– rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, konsument,
który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek
zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty
oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem
uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,
podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
8.8.
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu
do umów:
8.8.1.
o
świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który
został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
(2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz
ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – nieprefabrykowany,
wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt
– rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma z elementami cyfrowymi) – ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5) w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt – rzecz ruchoma (w tym rzecz
ruchoma z elementami cyfrowymi) – dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego
po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w której przedmiotem
świadczenia są Produkty – rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z elementami
cyfrowymi) -, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami ruchomymi, w tym rzeczami ruchomymi z
elementami cyfrowymi; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których
dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od
wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli; (8) w której konsument wyraźnie
żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza Produkty – rzeczy ruchome (w tym rzeczy ruchome z
elementami cyfrowymi) -,inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy
lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (9) w której przedmiotem
świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe
dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z
wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji publicznej; (12) o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści
cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany
do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i
przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym
mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta; (14)
o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku
których konsument wyraźnie zażądał od Sprzedawcy, aby przyjechał do niego w celu
dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią
zgodą konsumenta.
8.9.
Zawarte
w niniejszym punkcie 8. Regulaminu postanowienia dotyczące konsumenta stosuje się
od dnia 1 stycznia 2021 r. i dla umów zawartych od tego dnia również do Usługobiorcy
lub Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej
działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona
dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów
o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
9.
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1.
Odpowiedzialność
Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt lub braku zgodności Produktu z Umową
Sprzedaży zostaje wyłączona
9.2.
Sprzedawca
ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
9.3.
Niniejszy
punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców
nie będących konsumentami.
9.4.
Sprzedawcy
przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym
konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od
Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi
po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
9.5.
W
wypadku Klientów nie będących konsumentami Sprzedawca ma prawo ograniczyć
dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości
albo części i to niezależnie od wybranego przez Klienta sposobu płatności oraz faktu
zawarcia Umowy Sprzedaży.
9.6.
Z
chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Klienta
nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Produktem oraz
niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca w
takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie
Produktu powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go Klientowi oraz za
opóźnienie w przewozie przesyłki.
9.7.
W
razie przesłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie
będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty
przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił
ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności
niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
9.8.
Zgodnie
z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za
Produkt wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
9.9.
W
wypadku Usługobiorców nie będących konsumentami Usługodawca może wypowiedzieć
umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez
wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
9.10.
Odpowiedzialność
Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego
konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w
ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do
wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej
jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność
w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody
przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu
utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
9.11.
Wszelkie
spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym
konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę
Sprzedawcy/Usługodawcy.
10.
OPINIE O PRODUKTACH
10.1.
Sprzedawca
umożliwia swoim Klientom wystawianie i dostęp do opinii o Produktach oraz o
Sklepie Internetowym na zasadach wskazanych w niniejszym punkcie Regulaminu.
10.2.
Wystawienie
opinii przez Klienta możliwe jest po skorzystaniu z formularza umożliwiającego dodanie
opinii o Produkcie lub Sklepie Internetowym. Formularz ten może być udostępniony
bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (w tym także za pomocą zewnętrznego
widgetu) lub może zostać udostępniony za pomocą indywidualnego linku otrzymanego
przez Klienta po zakupie na podany przez niego adres poczty elektronicznej.
Dodając opinię, Usługobiorca może również dodać ocenę graficzną lub zdjęcie Produktu
– jeżeli taka opcja jest dostępna w formularzu opinii.
10.3.
Opinia
o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów w
Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu
opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych Umów
Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie Internetowym
może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu Internetowego.
10.4.
Dodawanie
opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych, w szczególności
do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy też działań
naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa
Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany jest do
działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi obyczajami.
10.5.
Opinie
mogą być udostępniane bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego (np. przy
danym Produkcie) lub w zewnętrznym serwisie zbierającym opinie, z którym
współpracuje Sprzedawca i do którego odsyła na stronie Sklepu Internetowego (w tym
także za pomocą zewnętrznego widgetu umieszczonego na stronie Sklepu Internetowego).
10.6.
Sprzedawca
zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów,
którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca podejmuje następujące działania,
aby sprawdzić, czy opinie pochodzą od jego Klientów:
10.6.1. Opublikowanie opinii wystawianej za pomocą
formularza dostępnego bezpośrednio na stronie Sklepu Internetowego wymaga
wcześniejszej weryfikacji przez Usługodawcę. Weryfikacja polega na sprawdzeniu
zgodności opinii z Regulaminem, w szczególności na sprawdzeniu, czy osoba
opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku Sprzedawca
sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym, a w przypadku
opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo, czy zakupiła opiniowany Produkt. Weryfikacja
następuje bez zbędnej zwłoki.
10.6.2. Sprzedawca wysyła swoim Klientom (w
tym także za pomocą zewnętrznego serwisu zbierającego opinie, z którym
współpracuje) indywidualny link na podany przez niego przy zakupie adres poczty
elektronicznej – w ten sposób dostęp do formularza opinii otrzymuje wyłącznie Klient,
który dokonał zakupu Produktu w Sklepie Internetowym.
10.6.3. W razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń
kierowanych do Sprzedawcy przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia
pochodzi od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega
sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i
potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub dokonał
zakupu opiniowanego Produktu.
10.7.
Wszelkie
uwagi, odwołania od weryfikacji opinii, czy też zastrzeżenia czy dana opinia pochodzi
od Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt mogą być zgłaszane w trybie analogicznym
do procedury reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu.
10.8.
Sprzedawca
nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych opinii
lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji
Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opnie
zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca nie udostępnia sponsorowanych
opinii
11.
NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
11.1.
Niniejszy
punkt Regulaminu zawiera postanowienia wynikające z Aktu o Usługach Cyfrowych w
zakresie dotyczącym Sklepu Internetowego i Usługodawcy. Usługobiorca co do zasady
nie jest zobowiązany do dostarczania treści podczas korzystania ze Sklepu Internetowego,
chyba że Regulamin wymaga podania określonych danych (np. dane do złożenia Zamówienia).
Usługobiorca może mieć możliwość dodania opinii lub komentarza w Sklepie
Internetowym korzystając z narzędzi udostępnionych w tym celu przez Usługodawcę.
W każdym wypadku dostarczania treści przez Usługobiorcę jest on zobowiązany do
przestrzegania zasad zawartych w Regulaminie.
11.2.
PUNKT
KONTAKTOWY – Usługodawca wyznacza adres poczty elektronicznej sklep@nazwasklepu.pl jako pojedynczy
punkt kontaktowy. Punkt kontaktowy umożliwia bezpośrednią komunikację
Usługodawcy z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług
Cyfrowych oraz jednocześnie umożliwia odbiorcom usługi (w tym Usługobiorcom)
bezpośrednią, szybką i przyjazną komunikację z Usługodawcą drogą elektroniczną,
na potrzeby stosowania Aktu o Usługach Cyfrowych. Usługodawca wskazuje język
polski do celów komunikacji z jego punktem kontaktowym.
11.3.
Procedura
zgłaszania Nielegalnych Treści i działania zgodnie z art. 16 Aktu o Usługach Cyfrowych:
11.3.1. Na adres poczty elektronicznej bok@melaleuca.com.pl dowolna osoba lub
dowolny podmiot może zgłosić Usługodawcy obecność określonych informacji, które
dana osoba lub dany podmiot uważają za Nielegalne Treści.
11.3.2. Zgłoszenie powinno być wystarczająco precyzyjne
i odpowiednio uzasadnione. W tym celu Usługodawca umożliwia i ułatwia
dokonywanie na podany wyżej adres poczty elektronicznej zgłoszeń zawierających
wszystkie poniższe elementy: (1) wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów,
dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że zgłaszane informacje stanowią
Nielegalne Treści; (2) jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji,
takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych
przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych Treści,
stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi; (3) imię i nazwisko
lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z
wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z
przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE; oraz (4)
oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub
podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe
i kompletne.
11.3.3. Zgłoszenie, o którym mowa powyżej,
uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości do celów
art. 6 Aktu o Usługach Cyfrowych w odniesieniu do informacji, której dotyczy, jeżeli
umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie – bez szczegółowej
analizy prawnej – nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
11.3.4. Jeżeli zgłoszenie zawiera
elektroniczne dane kontaktowe osoby lub podmiotu, które dokonały zgłoszenia,
Usługodawca bez zbędnej zwłoki przesyła takiej osobie lub takiemu podmiotowi potwierdzenie
otrzymania zgłoszenia. Usługodawca powiadamia także bez zbędnej zwłoki taką
osobę lub taki podmiot o swojej decyzji w odniesieniu do informacji, których dotyczy
zgłoszenie, przekazując informacje na temat możliwości odwołania się od podjętej
decyzji.
11.3.5. Usługodawca rozpatruje wszystkie zgłoszenia,
które otrzymuje w ramach mechanizmu, o których mowa powyżej, oraz podejmuje
decyzje w odniesieniu do informacji, których dotyczą zgłoszenia, w sposób
terminowy, niearbitralny i obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności.
Jeżeli na potrzeby takiego rozpatrywania lub podejmowania decyzji Usługodawca korzysta
ze zautomatyzowanych środków, uwzględnia informacje na ten temat w powiadomieniu,
o którym mowa poprzednim punkcie.
11.4.
Informacja
na temat ograniczeń, które Usługodawca nakłada w związku z korzystaniem z
Sklepu Internetowego, w odniesieniu do informacji przekazywanych przez
Usługobiorców:
11.4.1. Usługobiorcę obowiązują następujące
zasady w przypadku dostarczania jakichkolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego:
11.4.1.1.
obowiązek
korzystania ze Sklepu Internetowego, w tym do zamieszczania treści (np. w ramach
opinii lub komentarzy), zgodnie z jego przeznaczeniem, niniejszym Regulaminem
oraz w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie
dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz
osób trzecich;
11.4.1.2.
obowiązek
wprowadzania treści zgodnych ze stanem faktycznym oraz w sposób niewprowadzający
w błąd;
11.4.1.3.
zakaz
dostarczania treści o charakterze bezprawnym, w tym zakaz dostarczania Nielegalnych
Treści;
11.4.1.4.
zakaz
przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam) za pośrednictwem Sklepu
Internetowego;
11.4.1.5.
zakaz
dostarczania treści naruszających powszechnie przyjęte zasady netykiety, w tym zawierających
treści wulgarne lub obraźliwe;
11.4.1.6.
obowiązek
posiadania – w przypadku, gdy jest to konieczne – wszelkich wymaganych praw i zezwoleń
do dostarczania takich treści na stronach Sklepu Internetowego, w szczególności
praw autorskich lub wymaganych licencji, zezwoleń i zgód na ich
wykorzystywanie, rozpowszechnianie, udostępnianie, lub publikację, zwłaszcza
prawa publikowania i rozpowszechniania w Sklepie Internetowym oraz prawo do
wykorzystania i rozpowszechniania wizerunku bądź danych osobowych w przypadku treści,
które obejmują wizerunek lub dane osobowe osób trzecich.
11.4.1.7.
obowiązek
korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie stwarzający zagrożenia
bezpieczeństwa systemu teleinformatycznego Usługodawcy, Sklepu Internetowego
lub osób trzecich.
11.4.2. Usługodawca zastrzega sobie prawo
moderowania treści dostarczanych przez Usługobiorców na stronę Sklepu
Internetowego. Moderowanie odbywa się w dobrej wierze i z należytą starannością
oraz z własnej inicjatywy Usługodawcy lub na otrzymane zgłoszenie w celu
wykrycia, identyfikacji i usunięcia Nielegalnych Treści lub innych treści niezgodnych
z Regulaminem lub uniemożliwienia do nich dostępu lub podejmowania niezbędnych środków,
aby spełnić wymogi prawa Unii Europejskiej i prawa krajowego zgodnego z prawem
Unii Europejskiej, w tym wymogi określone w Akcie o usługach cyfrowych, bądź też
wymogi zawarte w Regulaminie.
11.4.3. Proces moderowania może odbywać się ręcznie
przez człowieka lub opierać się na zautomatyzowanych lub częściowo zautomatyzowanych
narzędziach ułatwiających Usługodawcy identyfikację Nielegalnych Treści lub
innych treści niezgodnych z Regulaminem. Po zidentyfikowaniu takich treści Usługodawca
podejmuje decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do
treści lub w inny sposób ogranicza ich widoczność lub podejmuje inne działania,
które uzna za konieczne (np. kontaktuje się z Usługobiorcą celem wyjaśnienia zastrzeżeń
i zmiany treści). Usługodawca w sposób jasny i łatwo zrozumiały poinformuje
Usługobiorcę, który dostarczył treści (w razie posiadania jego danych kontaktowych)
o swojej decyzji, powodach jej podjęcia oraz dostępnych możliwościach odwołania
się od tej decyzji.
11.4.4. Usługodawca realizując swoje prawa i obowiązki
z Aktu o Usługach Cyfrowych zobowiązany jest działać z należytą starannością, w
sposób obiektywny i proporcjonalny oraz z należytym uwzględnieniem praw i
prawnie uzasadnionych interesów wszystkich zaangażowanych stron, w tym
odbiorców usługi, w szczególności z uwzględnieniem praw zapisanych w Karcie
praw podstawowych Unii Europejskiej, takich jak wolność wypowiedzi, wolność i
pluralizm mediów i inne prawa podstawowe i wolności.
11.5.
Wszelkie
uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia dotyczące decyzji lub innych
działań lub brak działań podjętych przez Usługodawcę na podstawie otrzymanego
zgłoszenia lub decyzji Usługodawcy podjętej zgodnie z postanowieniami
niniejszego Regulaminu mogą być zgłaszane w trybie analogicznym do procedury
reklamacyjnej wskazanej w punkcie 6. Regulaminu. Korzystanie z tej procedury
jest bezpłatne i umożliwia składanie skarg w sposób elektroniczny na podany
adres poczty elektronicznej. Skorzystanie z procedury zgłaszania i
rozpatrywania skarg pozostaje bez uszczerbku dla prawa danej osoby lub podmiotu
do wszczęcia postępowania przed sądem oraz nie narusza jego innych praw.
11.6.
Usługodawca
rozpatruje wszelkie uwagi, skargi, reklamacje, odwołania lub zastrzeżenia
dotyczące decyzji lub innych działań lub brak działań podjętych przez
Usługodawcę na podstawie otrzymanego zgłoszenia lub podjętej decyzji w sposób
terminowy, niedyskryminujący, obiektywny i niearbitralny. Jeżeli skarga lub
inne zgłoszenie zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego
decyzja o niepodejmowania działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona
lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z Regulaminem,
lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia
podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla lub zmienia swoją
decyzję co do ewentualnego usunięcia lub uniemożliwienia dostępu do treści lub
w inny sposób ograniczenia ich widoczności lub podejmuje inne działania, które
uzna za konieczne.
11.7.
Usługobiorcy,
osoby lub podmioty, które dokonały zgłoszenia Nielegalnych Treści, do których
skierowane są decyzje Usługodawcy dotyczące Nielegalnych Treści lub treści niezgodnych
z Regulaminem, mają prawo wyboru dowolnego organu pozasądowego rozstrzygania
sporów certyfikowanego przez koordynatora ds. usług cyfrowych państwa
członkowskiego w celu rozstrzygnięcia sporów dotyczących tych decyzji, w tym w odniesieniu
do skarg, które nie zostały rozstrzygnięte w ramach wewnętrznego systemu rozpatrywania
skarg Usługodawcy
12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1.
Umowy
zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
12.2.
Zmiana
Regulaminu:
12.2.1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do
dokonywania zmian niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów
prawa; zmiany sposobów lub terminów płatności lub dostaw, podlegania obowiązkowi
prawnemu lub regulacyjnemu; zmiany zakresu lub formy świadczonych Usług
Elektronicznych; dodania nowych Usług Elektronicznych; konieczności
przeciwdziałania nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z
ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i
Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem, naruszeniem
danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa – w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
12.2.2. Powiadomienie o proponowanych zmianach
wysyłane jest z wyprzedzeniem co najmniej 15 dni przed dniem wejścia w życie
tych zmian, z zastrzeżeniem zmiana może być wprowadzona bez zachowania
15-dniowego okresu powiadomienia w przypadku, gdy Usługodawca: (1) podlega obowiązkowi
prawnemu lub regulacyjnemu, na podstawie którego zobowiązany jest do zmiany
Regulaminu w sposób, który uniemożliwia mu dotrzymanie 15-dniowego okresu
powiadomienia; lub (2) musi w drodze wyjątku zmienić swój Regulamin, aby
przeciwdziałać nieprzewidzianemu i bezpośredniemu zagrożeniu związanemu z
ochroną Sklepu Internetowego, w tym Usług Elektronicznych i
Usługobiorców/Klientów przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem, spamem,
naruszeniem danych lub innymi zagrożeniami dla cyberbezpieczeństwa. W dwóch
ostatnich przypadkach, o których mowa w zdaniu poprzednim, wprowadzenie zmian
następuje ze skutkiem natychmiastowym, chyba że możliwe lub konieczne jest
zastosowanie dłuższego terminu wprowadzenia zmian, o czym każdorazowo powiadamia
Usługodawca.
12.2.3. W przypadku umów o charakterze
ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) Usługobiorca ma prawo
rozwiązać umowę z Usługodawcą przed upływem okresu powiadomienia o proponowanych
zmianach. Rozwiązanie takie staje się skuteczne w terminie 15 dni od dnia
otrzymania powiadomienia. W przypadku zawarcia umowy o charakterze ciągłym,
zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli został prawidłowo powiadomiony o
zmianach, zgodnie z okresem powiadomienia przed ich wprowadzeniem i nie
rozwiązał w tym okresie umowy. Dodatkowo w dowolnym momencie po otrzymaniu
powiadomienia o zmianach, Usługobiorca może zaakceptować wprowadzane zmiany i
tym samym zrezygnować z dalszego trwania okresu powiadomienia. W przypadku
zawarcia umowy o innym charakterze niż umowy ciągłe, zmiany Regulaminu nie będą
w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorcy przed dniem wejścia w życie zmian
Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane
lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
12.2.4. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu
skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych
konsument ma prawo odstąpienia od umowy.
12.3.
W
sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego;
ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U.
2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; oraz inne właściwe
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
(ZAŁĄCZNIK NUMER 2 DO USTAWY O PRAWACH KONSUMENTA)
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci
odstąpienia od umowy)
Adresat:
MELALEUCA POLAND SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ – FIRMA
AUSTRALIJSKOPOLSKA
ul. Rymera 1e, 43-190 Mikołów melaleuca.com.pl bok@melaleuca.com.pl
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu
od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*)
umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej
usługi(*)
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
Adres konsumenta(-ów)
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany
w wersji papierowej)
Data
(*) Niepotrzebne skreślić.